top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverAmieke

Isolatie en nog veel meer

Het gaat hard!

De vorige keer dat ik schreef hadden we net de dakramen geplaatst en de grond voor de sedum gestort. Nu is alweer het grootste gedeelte van de sedum geplant en zijn de meeste ramen van het huis ook al geplaatst!

We zijn vooral ook druk bezig geweest met het isoleren van de buitenmuur en het dak.

Bij de buitenmuur moest er eerst zachte isolatie in, daartegenaan kwam dan de harde isolatie waar dan weer dampdoorlatende folie overheen kwam. Dat is nu helemaal rondom het huis gedaan en er zitten gedeeltelijk zelfs al latjes op (laatste foto) waar ik straks de shingles (eerste twee foto's) op mag spijkeren.

Het raam in mijn kamer, Jacco en Femke´s kamer en onder andere de woonkamer zitten er al in. De volgende stap gaat dan ook de grote glazen pui worden (met de overkapping).

Jacco is daar nu het frame voor aan het maken en als dat af is, kunnen ze de zes ruiten die daarin komen gaan bestellen.

Morgen gaan Femke en ik de laatste plantjes op het middelste dak planten en dan is dat ook alweer af!

Dan moeten de binnenmuren nog geïsoleerd worden. Hier hebben we speciale dunne isolatie voor, omdat dit meer isoleren tegen geluid dan tegen temperatuur is.

En de isolatie in het dak inclusief de afwerking van het dak wordt momenteel ook nog aan gewerkt.


Het begint echt al ergens op te lijken en het zal dan ook niet heel erg lang meer duren denk ik!


~Amieke

284 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page